"Efter solsken kommer värsta regnet"

 
 
Vid 9 imorse kom Fredrik inrusande i sovrummet, drog upp rullgardinen och utbrister: Det snöar ute!
Och det snöade inte lite heller men som tur är så lade det sig inte något vitt täcke på marken. Det smälte bort illa kvickt. Men det har verkligen varit ett riktigt knasväder idag. Det har växlat mellan solsken, snöfall och regnskurar. Ett riktigt aprilväder minst sagt. 
 
Vi tog det lugnt och sansat i förmiddags, så som man bör göra en söndag. Ingen stress och inga måsten. Vid lunch så begav vi oss upp mot vår "lilla" kulle. Vi hade packat picknick korgen med son to be hamburgaringredienser och en smarrig fika. Vi visste inte alls var vi skulle så till slut hamnade vi i en kohage, som denna dag var fri från kor dock haha. Hade kunnat bli spännande annars kan jag tänka mig :)
Så medan Fredrik fixade med mansgörat, dvs grillandet, så utforskade jag och kidsen området. Rätt så intressant att när man är hemma så kan det vara vääääldigt svårt kidsen att sysselsätta sig själva men så fort vi åker iväg så här så är det full rulle direkt. 
 
 
Tyvärr så hade vi inte kört ifrån det kassa vädret så efter en timme så började det hagla och då kände vi att det var dags att åka hemåt igen. Men den lilla stunden fick räcka idag och det blev väldigt mysigt trots att det var lite kyligt.
 
 
Sedan var det dags för Liams simskola och då passade jag på att springa en runda. Det blev 5 km och det är jag nöjd med. Blev inte kvitt det kassa väder denna gången heller och det var tyvärr både regnigt och kyligt. Men rundan blev gjord och det kändes bra!
 
 
 
 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0