Jag scrollar vidare

 
Fotbolls"supportrar" slår halvt ihjäl varandra inför en EM-match och en man gå in på en nattklubb och skjuter ihjäl över 50 människor. Jag scrollar vidare. Orkar fan inte. Blir uppgiven och ledsen över allt hat och all grymhet. Jag vill ta med min familj och bosätta mig i ödemarken någonstans. Där kanske vi kan vara trygga. Hur länge till kan vi känna oss trygga i lilla Sverige? Jag vet inte ens om jag känner mig 100% trygg.... det finns så mycket ondska av olika slag. I veckan uppdagades det att en lärare på Liams skola hade tagit kort på en elev i duschen. Hur hamnar man så jävla snett? Jag vill gömma oss allihop. Skapa en trygg bubbla som ingen kan förstöra!
 
 
Mina finingar! 
Än så länge lever de i ovisshet. Låt det vara så länge till!
 
Kommentarer
Postat av: Ann

Håller med, känner samma oro för det som händer runt om. Och i mitt fall är det numera kommande barnbarns väl och ve jag tänker på. Vill passa på att säga att det är en bra skött blogg och under en så lång period! Dina barn kommer ha många roliga stunder i sitt vuxna liv, när de får läsa om sin vardag under småbarnsåren. Fantastiskt!

2016-08-27 @ 13:29:07


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0