guld guld guld

ser på film.. soooom vanligt haha :) har blivit en del film i sommar. kan ju bero på det extremt tråkiga vädret. nu är det en film som går på en av filmkanalerna. Next, med Nicholas Cage. får la se om det är något att ha, som fredrik skulle säga.

idag kom stefan holm på 4:e plats i höjdhoppet. är det dåligt egentligen. visst, han vann förra OS men är det då ristat i sten att han ska göra det igen. jag har verkligen tröttnat på hur media beskriver sveriges os-deltagande som ett fiask och ett misslyckande. det jämförs med andra länder hur många medaljer alla fått. jag skulle vilja se snubbarna i medievärlden ens försöka prestera det som idrottarna gör. utstå den press som sätts på dem. att de hela tiden måste prestera och råkar det vara så att de inte tar medalj, kanska kommer "bara" 4:a så ses det som ett fiasko. jag tycker det är helt absurt. att pricka in formen till ett eller två speciella datum på ett helt år är jävligt svårt. man måste ha en jäkla tur oxå. se på kallur. hon var "för" het och snubblar på häcken. det gjorde även hennes största konkurrent i finalen idag. ingen medalj där heller. detta är människor som satsar hela sitt liv och sin själ på detta. för att representera sitt land i olika tävlingar, stora som små. och tar de inte hem en medalj så skäms vi för dem. de möter världens bästa. allt kan kan hända och det gäller alla. alla länders deltagare. jag vill inte påstå att jag blir besviken på våra svenska idrottare om de inte kommer hem med medalj. jag lider mer med dom tror jag. för att de kämpat så in i bomben. alla som deltar förtjänar en medalj för att de lägger hela sitt liv på idrotten. det är väl en fantastisk prestation i sig. det är beundransvärt. sluta klaga!!!

dagens YesYes: träningsvärk
dagens NoNo: klagandet på Sveriges brist på medaljer i OS
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0