"..så ligger han ner med släckta ögon.."

jag har alltid gillat våra grannar faktiskt. aldrig haft någon som helst anledning till att inte göra. idag satt jag och fredrik ute och katterna sprang omkring. grannarna mittöver var ute och vår andra granne stod och pratade med dom. då stack såklart Leo över till dom och fjäskade lite. nyfiken som få är han. då får jag och fredrik helt plötsligt höra vår närmsta granne (inte dom mittöver) säga att om han ser katten på sin tomt så kommer han se till att katten ligger ner med släckta ögon. alltså att han kommer döda katten om den är på hans tomt!! vad ska man tro när han säger något sådant?! ska man ta det på allvar lixom?! jag tyckte det lät så jäkla otäckt. fick kalla kårar och ville nästan gråta. jag har så svårt för att folk ska känna så. vi har själva aldrig reagerat när katter varit på vår tomt eller legat på våra dynor på utemöblerna. det bekommer oss inte alls. nu har ju inte denna grannen några djur men va fasen gör det om katten går på tomten. jag förstår om katten förstör eller pinkar på möbler eller något liknande. men Leo ska ju kastreras så så kommer han inte hålla på. jag blir fan irriterad och förvånad över att människor håller på så. nu vet jag ju inte hur seriös han var i sitt uttalande men skulle det hända våra katter något så kommer det fan vara han som ligger med släckta ögon på sin tomt!!!

jag blir iaf orolig. jag har inte ens tänkt på detta förräns idag och nu kommer jag ju vara orolig varje gång katterna går över till honom. för det har dom gjort några gånger redan. hoppas han kommer och pratar med oss om han tycker det stör. enligt lagen så är det vår granne som ska se till så att katterna inte är på hans tomt. genom lagliga metoder naturligtvis.


inte vill man göra dom illa
Kommentarer
Postat av: Emmie

vilken jäkla idiot! man undrar verkligen hur folk tänker, om de nu tänker överhuvudtaget.... bäst ni börjar gnälla på deras eviga biltvättande, ni vill väl inte ha in deras vatten på tomten va!

2008-08-26 @ 15:28:03


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0