jag är inte smarter than a 5th grader

jag satt förut och tittade på are you smarter than a 5th grader. och jag erkänner att jag kan inte en enda av de frågorna som ställs. vilket ju kanske inte är jättekonstigt eftersom det är frågor om amerika och så där. men sen satt jag och tänkte och "översatte" frågorna så som det skulle bli om programmet var svenskt. jag hade inte klarat det alls bra ska jag erkänna. nu vet jag ju att det inte är så att de valt vilka ungar som helst. de har ju valt de överjävliga ungarna såklart. men det är ju svåååååra frågor. bara en sådan enkel fråga som hur många sidor en dektagon har? jag har aldrig ens hört namnet förut lixom. men det ska dom kunna när de går i femman. det kanske vi oxå skulle kunna men jag missa minsann den lektionen!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0