nya traditioner

nu är julen över och det känns jäkligt tråkigt. jag börjar ser fram mot julen i augusti någon gång, när sommaren börjar lida mot sitt slut. jag älskar alla förbedelser inför julen. och all stress. det hör lixom till. men den är förbi så jäkla snabbt. och den här julen hittade jag itne riktigt den rätta julkänslan. jag vet inte om det beror på att det känns lite stressigt med skola och jobb nu i januari. men nu är den förbi iaf.

mamma, pappa och erica kom ju upp är den 23:e och vi firade jul tillsammans. fredriks föräldrar kom ju oxå så det blev några stycken till slut iaf. men julafton var inte som den brukar vara. den brukar alltid vara trevlig och mysig såklart och det var den även detta året. men vi satt och spelade kort, sjöng singstar och liknande. jag menar, vi öppnade för tusan inte klapparna förrän klockan 9 på kvällen och DRT har minsann aldrig hänt förut. julafton var lugn och skönt faktiskt. man skulle ju kunnat tro att jag drack alkoholdrycker eftersom jag sjöng och skrålade som tusan i singstar haha. men ick. spiknykter!!! vilket kanske bara visar på att jag inte är riktigt redig haha!! jag hade iaf väldigt kul på julafton!!! sen har det även startats en liten tradition här hemma. förra året lyckades emmie, mamma och fredrik med konststycket att välta granen. i år ville ju johnny inte vara sämre utan när han höll på med att dela ut klapparna så drar han i en klappa som ligger under granen. det han inte fattade var att den hamnat lite under julgransfoten oxå. så vips så ligger granen ner och johnny står med ändan i vädret och fattar ingenting haha. synd att jag inte hade kameran framme!! så nu tror jag att det är så det ska gå till här hos oss. jag tror det bringar tur :
dessa klappar fick jag/vi i år:
2000 kr till att göra om vårt datarum
1000 kr i presentkort på Resia
Matberedare
Pyjamas
Kofta
Underkläder
Välkommen-skylt till ytterdörren

Självklart gav jag lite klappar oxå. inte många men några :)
Mamma och pappa fick en skål de ville ha till deras matservis
Mamma fick även salt och peppargrejer (just nu står det still och jag har glömt vad det heter men sånna man har kryddorna i haha)
Pappa fick även en rolig bok
Johnny fick wiskey
Mia fick presentkort på Spa-behandling
Erica fick en morgonrock och sockerskål till hennes servis

så, det var det materiella det :P

sedan var det bowling som gällde på juldagen. fredriks pappas syskon träffas alltid på juldagen och hittar på något skoj på juldagen och i år blev det då bowling. jag älskar verkligen att bowla och jag borde absolut göra det oftare. men det gick inge vidare bra denna gången. jag kom på 16:e plats av 18 spelare. mamma var den där 18:e :P men fredrik höll uppe familjeäran med en 2:e plats!! han råkar vara riktigt duktig på att bowla faktiskt.

nu har familjen åkt hem igen och julen är som sagt helt över. nu sr jag verkligen fram mot nyårsafton hemma hos emma och robert. dit kommer även roberts syster och hennes sambo. jag tror det kommer bli skitbra. emma har även lovat riktigt god mat. vilket jag ju visste att det skulle bli ändå eftersom emma är sketaduktig på att laga mat :) idag ska vi nog åka ut till kållandsö och käka middag hos fredriks morföräldrar. fredriks morbröder är nog kvar här uppe än så vi kommer träffa dom där ute. jag känner inte riktigt för det men jag åker med ändå.

så, nu har jag iaf uppdaterar lite här. blev lite långt!

God Jul och ciao!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0