förklaring igen..

några som frågat nu varför vi avlivade theo. han var inte sjuk. theo var en aggresiv hund, tyvärr. han har fått bossa enda sedan harn var valp och en jack russell är en väldigt tuff hund som inte är halva av sig precis. så när han märkte att det inte fanns någon flockledare så tog han över. detta gjorde han i ganska unga år. vi märkte av hans aggresivitet redan vid en 3 års ålder tror jag. vi har ju försökt att få pli på honom med hjälp av hundvetare på brukshundsklubben men han har fått bestämma för länge så det gick inte. vi har skjutit på avlivning in i det sista men nu det senaste så har jag inte kunnat skjuta bort tanken. jag kände att det tyvärr var dax att ge upp. han fick leva lite mer än 8 år och han hade det bra trots allt. tyvärr skaffade vi oss inte kunskapen om hundar och deras uppfostringsbehov förrän det var för sent. lätt att vara efterklok. men jag känner att jag gjorde det jag kunde och jag vet att han hade det mycket bra hos oss. för mig är det det viktigaste. theo kunde oxå vara världens gosigaste hund. det var inte så att han var aggresiv jämt. han var även otroligt gosig och lekfull och en riktig charmör. det var även därför som avlivning var ett otroligt svårt beslut att ta. hade han varit rakt igenom aggresiv hade det varit en annan sak. men han var även helt underbar :) och världens bästa på att pussas!!


en underbaring oxå :)
Kommentarer
Postat av: Marina

Hej!

Grattis du vann bloggdesignen på min blogg! :D Du kan maila mig två bilder som du vill ha i headern. :)



Ha en bra kväll! :D

2008-07-20 @ 19:28:06
URL: http://marinaberglund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0