jag vet inte...

fredrik är hos sin föräldrar just nu. han skulle lämna sina kläder där för han ska byta om till begravningen hos dem. och hans morsa skulle stryka skjortan och fixa en knapp på kostymen. så nu sitter jag är allena och har inte överdrivet mycket att göra. borde gå ut med theomannen men just nu tar det emot. ska ju göra det men jag drar ut på det lite :P men snart så...

jag borde oxå gå och kolla vad jag ska ha på mig imorgon. har två klänningar som jag väljer mellan men vet inte riktigt vilken jag vill ha. tänkte att jag skulle fråga fredrik om det när han kommer hem. han är alltid ärlig när jag frågar sådant. det är inte alltid positivt men idag vill jag ha hans åsikt :P

imorgon är det då begravning. min ångest har typ bara byggts upp ju närmare vi har kommit dagen D. det kommer vara extremt jobbigt tror jag. eller vet! jag är ju sådan som lipar så fort någon annan lipar så jag kommer förmodligen lipa konstant. innan vi ens gått in i kyrkan skulle jag tro. jag får en konstig känsla i kroppen när man sitter där och tittar på kistan och inser att personen faktiskt ligger där i, eller skalet av personen. går inte att beskriva det riktigt men det känns overkligt på något vis.

jag undrar hur det kommer gå för fredriks föräldrar efter begravningen. då har de inte längre saker att planera som gör att de kan tänka på annat. då blir de tvingade att tänka på allt som hänt och på marika. kommer bli tungt. det går ju inte att föreställa sig hur det är att förlora ett barn och det är inte något som någon vill få reda på heller. tyvärr så vet de hur det känns nu. det är omöjligt att veta hur de känner och tänker. även om vi varit där väldigt mycket sen det hände så märks det inte mycket på dem. men frågan är hur de egentligen känner på insidan. det säger de inte till någon. hoppas de ska gå till den där kuratorn så de får prata av sig. jag tror att de behöver det båda två.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0