kakor är gott!!

fredrik står i duschen och jag sitter mest här för att jag inte har något bättre för mig. som vanligt då alltså. jag behöver oxå duscha så jag väääntar. jag har iaf varit en mild pedant-elin idag :) städat som en liten iller.. eller något. skönt skönt. klockan 18 ska vi vara i lovene för fredriks pappa fyller 51 idag så det blir lite saft och kakor. och ni som känner mig vet att jag aldrig säger nej till kakor :) MEN, jag har märkt en stor skillnad på våra släkters kalas. här uppe har de kanske 1-2 olika kaksorter och inte tårta. när jag bodde i skåne och gick på släktkalas så var det massor med olika kakor OCH tårta. det är vad jag kallar ett riktigt kalas. för nu måste vi ju vara ärliga: man går inte på kalas för att sällskapa eller gratta, man går dit för godsakerna :) men här uppe är det inte så mycket att längta efter egentligen. min mormor var ett riktigt proffs på kalas. massvis med hemmagjorda kakor och tårta. alltid underbart smarrigt. här uppe... iiinte så mycket hemmabakt kan jag ju säga. och oftast bjuds det inte ens på kakor utan det blir mat istället. mat kan jag käka hemma, men jag kan inte har kakor hemma för då frossar jag som en galning. så därför vill jag gå på kalas och frossa istället :) meen den tiden är förbi... får väl uppskatta det lilla..
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0