på emmies begäran..

jag skriver nu ett inlägg på emmies begäran. hon klagade på mig och sa att hon inte hade något att skriva så detta inlägg tillägnar jag henne :P

det senaste har jag haft hyfsat fullt upp med att planera massa lektioner hit och dit. det är mer att göra i en skola än vad man först kan tänka sig. när jag började på högskolan hade jag en sådan rosa och fluffig bild av läraryrket men oj så fel jag hade haha. shit vilken stress det är hela tiden. konstant har man något att göra och det är inte så att det lättar någon gång. samma press och stress heeela tiden. stor eloge till alla lärare där ute :) jag har ju några dagar som jag varit borta men annars skulle ha varit klar i fredags. men nu är det inte mycket kvar och det känns bra. men jag har trivts bra iaf. men tufft har det varit.

jag har nästan precis varit på en jobbintervju. av 50 behöriga lärare hade de plockat ut 27 som de intervjuade för 17 tjänster. och jag var en av dom. det känns riktigt bra. intervjun gick helt ok. kändes som att jag flummade en hel del men jag tror inte att jag gjorde det egentligen. jag satt med 3 rektorer och de grillade mig om lite alls möjligt.  ganska så kniviga frågor. hon som ringde och sa att jag skulle komma på intervju hade sagt att jag skulle förbereda mig på att svara på frågor om hur jag ville ha verksamheten men frågorna handlade inget om det. lite dåligt men men.. jag svarade så gott jag kunde på allt och mer kan jag ju inte göra. nu är det bara att vänta och se.... men jag vill inte påstå att jag tror att jag kommer få något av jobben. mest för att jag inte tror att jag ska ha sådan tur att jag lyckas på första försöket :P men större under har väl skett. men jag vågar inte riktigt hoppas för jag vill inte bli besviken...

mina tbå kusiner var hur snäll och goa som helst. jag mailade dom bägge två och frågade om tips och råd och jag fick jättebra svar tillbaka. det uppskattade jag verkligen. TACK!!  och som alltid så stöttade emmie slemmie mig :) hon är den bästa som finns att prata med när man vill bli boostad :) hjälpte mycket!!

jag har även sökt två andra jobb nu. det ena här i götene och det andra utanför götene. får la se vad det blir av det :)

så, nu tycker jag att jag varit redig och skrivit ordentligt :P looooovar att skriva imorgon oxå höhö

ciao
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0