sovit på hotell.....

så här gickdet till:
fredrik var ju ute i fredags. det var ju bandy som gällde först. efter det skulle de dra till badhuset för den årliga badhusfesten och kl 2100 var det mat som gällde. sen var fredriks planer att han skulle ringa mig för att jag skulle komma och hämta honom. så jag satt här hemma och frossade som en valross haha. klockan blev 0000 och då anade jag att han förmodligen hade dragit ut på krogen iaf. jaja, lite smått irriterad över att han inte kan ringa och säga det men jag kan väl inte ställa hur höga krav som helst... klockan närmar sig 0200 ocj då ger jag upp. jag går och lägger mig. kvar över två ringer telen. TYPISKT att han ska ringa precis när jag somnat!!!!!!!

- ja, det är elin!
- ja hej. det här är ..... ............. och jag ringer från polisen
(elin tänker direkt: va fan har han nu gjort det jävla puckot)
-det är så att vi har omhändertagit fredrik och han kommer spendera natten här hos oss.
-jahaaa......
-han är väldigt berusad och vi var oroliga att han skulle lägga sig och sova utomhus och det är ju minusgrader så det är bättre att han sover hos oss. och han ville att vi skulle ringa till dig för han trodde att du nog skulle bli orolig.
-oooki. men tack för att ni ringde och berättade så att jag vet var han är iaf.
-jajemän. men nu vet du
-ok. tack så mycket. hej då!
-tack hej!

jag var så irriterad att jag skulle kunnat explodera!!! seriöst talat karl, du närmar dig 30 och kan fortfarande inte dricka som en normal människa. grrrrrrrr... så jag låg där i sängen och var lite smått irriterad men samtidigt tyckte jag att det var jäkligt gött att jag skulle slippa köra och hämta honom på natten hihi. jag kom även fram till (mitt i all min frustration) att polisen jag pratat med måste varit en heting! han lät helt enkelt lite småporrig. en man i 40 årsåldern, i sina bästa år med andra ord haha.

jag får ju såklart hämta fredrik sen på morgonen istället. han ringde 0820. jag sa till han att han minsann kunde ta bussen istället. men icke. så jag körde in och hämtade han. det är ju utsläpp kl 0800 på polishusets hotell. det enda jag sa till han var hej :P sen var jag hos frida hela dagen i stort sett men när jag kom hem såg han ut som en liten hundvalp. skämdes som få kan jag ju säga. det visade sig iag att han varit sketfull (överraskning.. verkligen) och han hade gått fram till poliserna och frågat om de kunde skjutsa honom hem. dom hade knappt fattat vad han sa eftersom han sluddrade aningens så deras respons på frågan blev ungefär så här:

-näe, vi kan inte skjutsa dig hem men du kan få följa med oss till polishuset och sova.

detta har ju fredrik inte något minne av utan det var vad polisen berättade innan fredrik stack hem på morgonen. så så gick det till. spännande!!
Kommentarer
Postat av: Antonia

Haha, vilken tokstolle :D

2008-11-24 @ 15:43:51
URL: http://stainless.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0