hemma igen..

nu har jag kommit hem från huvudstaden igen. det kändes som att det var en välbehövlig semester faktiskt. slippa tänka på skola och praktik. bara få ha roligt och avslappnat. vi shoppade lite, spelade monopol, snacka snacka snacka och busade med noel. men inte ett enda kort tog jag!!! hur tänkte jag där haha. jaja, får väl ta igen det någon annan gång..

men tyvärr är det så att direkt när jag kom hem så kände jag ångest igen.ångest för skola och praktik. ett examensarbete ska skrivas och vi har inte kommit så långt som vi borde. sedan är det praktiken. det är iofs bara en vecka kvarmen det känns tungt ändå. när allting man gör blir bedömt så blir det fan psykiskt jobbigt. allt jag säger i diskussioner (både med handledare och elever), mina lektioner blir sönder analyserade och det petas i allt. det är hur jobbigt som helst. visst, jag får en massa positvt oxå men på något sätt så försvinner det. allt jag säger och gör ska vara korrekt känns det som. det är tungt!!

tror jag ska ta en promenad!
Kommentarer
Postat av: Marlen

Oj så väl jag känner igen mig! Kan berätta att jag aldrig haft så dåligt självförtroende som de 3,5 åren jag gick på Lärarhögskolan samt de 2-3 åren efter jag fått min examen. Det kändes hela tiden som man var tvunhen att tycka på ett visst sätt för att bli accepterad och godkänd. Man var påpassad och iakttagen alltid. Det går över, jag lovar, men det kan ta tid... Kanske en klen tröst, vad vet jag. Men nu vet du i alla fall att du inte är ensam...

Verkar som du får Skåne-besök i helgen! Det måste ju vara megakul! Hälsa så gott och ha en fin helg! Kram kusin Marlen (som inte har världens bästa självförtroende nu heller...)

2008-10-31 @ 00:02:34
URL: http://wwwfrokenolssons.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0