kanin på rymmen!

idag när jag var ute och gick ser jag helt plötsligt att det sitter en kanin en bit in i gräset. och den passade inte alls in. lite beige med massa vitt. så inte var den en vilding egentligen. utan förmodligen en rymling! först plingade jag på hos dom som var närmast och där stod även en trasig kaninbur så jag antog att det var deras kanin. men där var det ingen hemma. dock så brukar jag gå där förbi ofta och jag har sett att den buren stått där ett tag så kaninen har förmodligen varit på rymmen ett tag. men jag försökte lite försiktigt fånga in den. men alla ni som haft kanin vet om att fånga in en kanin är hiskeligt svårt. jag lockade med allt möjligt som jag kunde hitta. ett tag kom jag riktigt när den men så skuttade den iväg några meter. den v ar nog inte rädd för mig men den trivdes nog i det fria. så jag hade inte en chans. så jag fick ge upp. jag hoppas att de fångar in den innan det blir riktigt kallt ute för annars kommer den ju frysa ihjäl. men jag kommer allt gå där förbi flera gånger för att kolla om den är kvar och vill fångas in!!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0