min herre Herbart

dessa två dagar som gått nu har varit mindre roliga. i grupp har vi fått i uppgift att ta reda på allt om en pedagogisk filosof alt. filosofisk pedagog. vi har en tysk herre vid namn Johann Friedrich Herbart som levde på 1800-talet. verkar det intressant? faktum är att det nog skulle kunna vara det egentligen, om det inte varit så att vi fått den snubben som det finns minst fakta om och som är komplicerad. inte för att de andra snubbarna inte är komplicerade men vår Herbart leder med hästlängder!!! och detta ska man trycka in i skallen på tre dagar. det är inte realistiskt. under hela utbildningen har våra lärare sagt att detta inte är ett bra sätt att lära sig på, genom att pressa in fakta under tidspress osv. vi har alltså suttit och analyserat hans filosofiska tankar om undervisning. hela tiden får man tolka det han menar. vilket ju innebär att det inte ens är säkert att man uppfattat rätt. det får man veta på redovisningen. kul att sitta där som ett pucko. men men, den är inte förrän nästa fredag så förhoppningsvis har jag blivit lite klokare innan dess. :P

imorgon är jag ledig iaf. ska städa för ovanlighetens skull :P annars vet jag inte vad som händer. borde slå barasara en pling och bestämma en date :) väldigt längesen sist faktiskt.

näe, nu ska jag dra mig mot sängen.

sussa gottit!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0