10 april

nu har min ledighet börjat. hääärligt. man skulle ju kunna tro att jag har slitit på heltid i 10 år så som jag njuter av denna ledighet haha. men det är fasiken tufft att arbeta helt klart. och heltid är minsann ännu tuffare. fast för det mesta så njuter jag faktiskt av att jobba :) men ledighet säger väl ingen nej till!! och den här ledigheten har ju börjar bra med klarblå himmel och soooool. sådana här dagar så kan jag inte låta bli att tänka på när jag var liiiiten och bodde i vinslöv på klövervägen 22. hela gatan vaknade till liv på våren. vi var ju ungar i ungefär samma ålder så det var full aktivitet. vi lekte hästar, spelade fotboll, inlinesbandy och skojade i skogen. vilken bekymmerfri tillvaro :) det var hur härligt som helst och det är verkligen härliga minnen. och det får mig att inse hur mycket jag älskar att bo så som vi gör nu. det är ju väldigt likt så som det var i vinslöv och jag älskar det och skulle inte vilja bo någon annastans faktiskt. detta är min idyll!!!

min tillvaro kanske inte är helt idyllisk idag med tanke på att jag har städat precis heeeela förmiddagen. fredrik är ju som vanligt och skjuter och dp passar jag på och plockar och donar. så får han dammsuga sen hihihihihi. men det är skönt att gå här och påta faktiskt. sen när jag är färdig med detta så har förtjänar jag att få sitta och läsa en bra bok och drick sagt och käka kanelskorpor :) mums mums!!!

de senaste dagarna har jag gått och tänkt på ett gammalt minne som jag har. jag vet inte hur gammal jag var och inte hur gammal erica var heller. men iaf. erica hade en riktigt tjusig trehjuling när hon var liten (jag och emmie hade en väldigt ful en) och erica cyklade mycket på denna. och en dag cyklade hon hela vägen hem till mormor och morfar helt själv. utan att säga något. jag vet inte hur långt det är men några kilometer genom skog och över gator. och mormor ringde hem till oss och frågade mamma om hon visste att erica var hos dom. vilket hon ju inte visste. jag vet inte varför jag har gått och tänkt på detta men jag tycker det är hur komiskt som helst. och inte var det speciellt chockerande att erica gjorde detta faktiskt haha.
 

min lillsyrra är en riktig busunge :)
Kommentarer
Postat av: erica

Haha, undrar hur många ggr jag blivit påmind av det där liksom, själv tkr jag det är asgrymt att ha de lokalsinnet vid den åldern :p

2009-04-10 @ 14:53:57


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0