21.44

idag är det fredriks sista semesterdag. båda två har lite ångest. jag gillar ju att ha honom hemma. vi har haft det mysigt de här fyra veckorna som vi varit lediga. vi har inte gjort något speciellt egentligen. lite små utflykter ibland, fixat och donat. det har passat oss utmärkt. men nu är det över. imorrn ska jag ringa till vikariepoolen här i götene och se om de vill ha mig. jag är lite rädd för att de inte vill ha fler vikarier i poolen eftersom det finns så pass många arbetslösa så det kanske finns många i poolen redan. men det lär jag ju märka imorrn. jag väntar även på att få höra från a-kassan. i veckan fick jag papper på vilka kompletteringar som jag måste göra, lite fler intyg som skulle skickas. det har jag gjort nu så jag hoppas ju att jag ska få pengar i slutet av denna månaden. men dom är ju inte snabbast precis så vi får se. blir intressant att se hur mycket som jag får för jag har inte en aning alls hur de kommer att räkna. fredriks kompis tjej får 120 kr om dagen vilket ju är skandal. hon har jobbat och varit med i a-kassan längre än mig så det bådar ju inte gott. men 120 kr om dagen låter lite konstigt enligt mig. men men.....

idag har jag, fredrik, mamma och pappa varit ute i lovene hos fredriks föräldrar. vi hade tänkt en fika så vi köpte med fikagrejs men som vanligt slutade det med att spriten flödade!!! inget ovanligt alls. men vi bestämde (tror jag) att vi alla ska åka till Gränna. jag har velat åka dit ett bra tag så jag hänger med glädje med. det vore skoj om vi åkte.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0