barnmorskan

igår vad jag hos barnmorskan för tredje gången under graviditeten. jag visste ju inte alls vad vi skulle prata om så jag hade tagit med en liten lapp där jag hade det som jag ville fråga om. först så var det stick-i-fingret-prov, urinprov, blodprov och vägning som gällde. allting var som det skulle vara vilket ju såklart är skönt. sedan fick jag höra på bebisens hjärta :) barnmorskan varnade först och sa att hon ju inte vet hur den ligger så det kan bli lite letande innan man hittar det. men icke. vår bebis var duktig och låg perfekt så hjärtat bankade. 140 slag, vilket var perfekt. det ska ligga mellan 110 och 160. det sägs ju att man kan avgöra vilket kön bebisen har genom hjärtslagen. så nu kanske ni vet :) 

sedan frågade jag om resan. vad jag skulle tänka på och så där. men det var det som jag trodde. stödstrumpor och vicka på fötterna på flyget är det som gäller. dricka massor av vatten i värmen. jag fick även moderskapsintyg så nu kan jag skicka in det till försäkringskassan och sätta igång det. 

jag ska dit igen den 14 september vilket ju är snart. nu blir ju besöken tätare när jag kommit en bra bit in i graviditeten :) riktigt blodprov är det som gäller då. usch!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0