Gränna 7 augusti

igår åkte jag och fredrik med fredriks föräldrar till gränna. jag har velat åka dit hur länge som helst så när mia och johnny frågade om vi ville hänge med så sa jag ja direkt. och det var ungefär som jag hade tänkt och hoppats att det skulle vara. kullerstens gator, gamla hus, backigt, polkagristillverkning i massor och riktigt mysigt.


vi åkte först till hamnen där vi tog en glass efter den långa resan.



kulglass, mjukglass, strössel och kolatopping, det är min melodi det :)



polkagristillverkning



polkagristillverkning
varje affär som sålde polkagrisar hade så att man som kunde kunde stå och titta när de gjorde alla polkagrisarna. måste vara jobbigt att fullt med folk står och glor på en när man jobbar tycker jag. men det var alls lite intressant.



efter polkagrisshoppingen åkte vi ner till hamnen igen och åt på restaurang. sen gick vi ner till vattnet för lite filosoferande.



fredrik satte sig direkt och plaskade i vattnet såklart :)



riktigt gött var det



det var dock iskallt i vättern denna dag



<3



detta fick vi till slut med oss hem. man får ju passa på lixom :)
Kommentarer
Postat av: erica

det där ser ju inte helt äckligt ut :p ,dock så tror jag syster är liiite fel på datumen då den 9/8 är imorrn ;p

2009-08-08 @ 13:33:18


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0