håll dig till en näve så är det lugnt

idag läste jag att OLW har tagit fram hur mycket chips man bör äta varje dag. en rekommenderad daglig dos helt enkelt. 25 gram är det. jupp. och dom tycker det är helt rimligt oxå och inte alls konstigt att ha en sådan rekommendation. de får då frågan om det inte är så att problemet är att chips är onyttigt rakt igenom? svaret blir: men det är inte onyttigt så länge man håller sig till den rekommenderade dosen. så varför dessa stora påsar då som kräver att man är 12 personer som äter ur den? anledningen till att vi har stora påsar är att det är många som äter ur dem. en del kanske äter mer men det är en vägledning.

visst låter det logiskt. jag brukar absolut bara ta en näve och sen skicka vidare till alla mina vänner. sen är jag nöjd. oooooyeah!!! så glömt inte det kära vänner: en näve och sen skicka vidare.

(info från aftonbladet.se)

 
lite mycket kanske?
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0