sista sommardagen är som en höstdag

nu har jag äntligen fått mitt utdrag ur brottsregistret så jag slängde mig på luren och ringde vik.poolen. ska träffa henne på torsdag och gå igeonom hur poolen funkar och så där. känns bra att ha satt igång det iaf. nu väntar jag bara på ett beslut från a-kassan oxå. det är över en månad sen jag skickade de senaste papperna till dom och jag ringde och kollade med dom i torsdags hur det verkae. då hade de ännu inte kollat på papperna. blir lite småknäpp på dom minsann. men hon jag pratade med sa iaf att om allt är som det ska så får jag ett beslut denna veckan och då pengar nästa. jag vet ju inte alls vad jag får så därför hoppas jag inte på några stora summor. men det är iaf 2 månader som jag ska få för. måste vara något iaf. tur att jag har en rik sambo höhö...

idag var jag hos veterinären med missarna. vaccinering var det dax för. gick bra. leo hatar att vara i buren och blir lite småtokig ibland. lisa beter sig ypperligt däremot. 500 spänn sammanlagt. antar att det inte är speciellt dyrt om man ser till vad det skulle kosta om det var så att de fick någon av de sjukdomar som de nu är vaccinerade mot. (på tal om missarna så kom leo precis in geonom luckan och börjar jama som en tok. så jag vet utan att gå och kolla att han tagit med sig maten in... igen)

nu ska jag laga mat (inte det som leo så snällt hade med sig in dock). stekt fläsk med rotfrukter i ugn. mumma!!!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0