snitt eller inte snitt? det är den stora frågan

idag var det då dax för att bege sig till sjukhuset i skövde för att se hur det blev med snitt vs. vaginalförlossning. först fick vi träffa en jättetrevlig barnmorska som började med att sätta en ctg på magen för att bevaka bebisens hjärtslag, mina sammandragningar och forsterrörelser. detta fick vi göra i 20 min och allting såg bra ut. vi sa redan till henne då att vi inte ville göra ett vändningsförsök men hon sa att vi fick pratade med läkaren istället. sedan fick vi då träffa läkaren. då gjordes ett ultraljud för att mäta bebisen för att se hur stor han var. vi fatta i stort sett inget av det vi såg på skärmen men det var mysigt ändå. han var helt normalstor och allt såg bra ut. sedan gick vi över till att diskutera alternativen. säteförlossning eller vändningsförsök var det som var på menyn tyckte han. han la fram det precis som att det var de alternativen som fanns. om fredrik inte varit med så hade det säkert blivit vändningsförsök. jag var mesig men fick till slut fram att jag inte ville något av det och då blev det snitt!!! jag blev sååå lättad. jag slapp göra något som jag absolut inte ville.

så den 18 december ska vi infinna oss på förlossningen i skövde för att få träffa vår lille skruttis. bara 2 veckor tills dess och det känns verkligen overkligt. nu har ju nedräkningen verkligen börjat och det är dax att ta tag i alla förberedelser. det kan ju hända att han vänder på sig innan dess och då blir det ju vaginalförlossning såklart.
Kommentarer
Postat av: maria

hittade just hit från aff (hänger i februarigruppen) och ser att du ska snittas i skövde! spännade! jag ska föda i skövde i slutet av januari och det blir också snitt, så nu kommer jag att följa din blogg noga!



stort lycka till! det är ju inte alls långt kvar! :-)



(började läkarens namn möjlien på G?)

2009-12-04 @ 22:21:25
URL: http://vilangtar.wordpress.com
Postat av: Emmie

för faaan elin , kan du inte bara skriva vanlig förlossning... saknas ju bara en liten speakerröst också "vaginalförlossning.. vaginalförlossning.. vaginalförlossning.. V A G I N A L F Ö R L O S S N I N G... vaginalförlossning"

2009-12-04 @ 23:08:21
Postat av: Frida

Oj, här händer det grejer=) Skönt att det äntligen blev något bestämt. Nu e det verkligen nära=)=)

2009-12-05 @ 12:31:11


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0