den 13:e.....

så, fredag den13:e minsann. jag vågar knappt skriva att det inte har hänt något dåligt idag för min del för då kommer det väl slå ner som en blixt från klar himmel! fast jag har faktiskt aldrig någonsin varit vidskeplig tror jag. inte på riktigt iaf. när jag spelade fotboll och handboll ville jag alltid har nummer 13 just för att det anses vara ett oturstal. men eftersom jag alltid spelat som en gud så måste det ju vara heeelt fel :P (tar i trä som en galning)

"Fredagen betraktades i det gamla bondesamhället som ett slags helg- och vilodag, en dag som var olämplig att börja med ett arbete på och det man gjorde fick inte vara bullersamt. Talet 13 betraktas som ett magiskt tal inom folktro och magi. Rädslan för talet 13 går tillbaka till tiden före kristendomen; antika trolldomsböcker visar att talet användes i förbindelse med formler och förbannelser som riktade sig mot underjordiska makter.Triskaidekafobi är en rädsla (fobi) för talet tretton och fobi för fredagen den 13 specifikt kallas Paraskavedekatriafobi." (wikipedia)


idag slutade jag 12,30!! himmel vad skönt. så skulle man haft det lite oftare tycker jag. jag har det bara så var fjärde fredag. men det gör väl att jag uppskattar det desto mer antar jag. dagen idag gick iaf sketa fort. men trots att jag bara jobbat 5 timmar så är jag tröttis nu. funderar på att ta en liten tupplur innan fredrik kommer hem. jag hade tänkt träna idag men jag sket faktiskt i det. har tränat måndag och onsdag och det gick bra. men jag har nu tröttnat på den sketna isbanan som är överallt där man går. jag vill ju ut och jogga oxå men det vågar jag inte än. så jag hoppas på 20 grader och tö :P

alla hjärtans dag imorgon. någon som ska göra något? vi ska inte göra något speciellt faktiskt. tror inte att vi någonsin gjort något på alla hjärtans dag faktiskt. vi är inte mycket för sånt tjafs haha. men vi ska iaf till målaraffären å kolla tapeter å färg till datorrummet. ÄNTLIGEN. ja har ju varit där själv förut men nu ska jag dra med fredrik. tyvärr så har han ju jouren nu så det lär ju ringa precis innan vi ska dra så får jag åka själv ändå. det har hänt förr så jag vet minsann vad jag pratar om!!!!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0