opponering, avslutning, jobb...

så, var ska jag börja. uppdateringen har ju varit dålig. men till mitt försvar kan jag ju faktiskt skylla på att min liv faktiskt är lite stressigt. eller, det har varit det. nu är jag bara tröttis. förra veckan var veckan som jag har gått och väntat på i 3,5 år. dagen då vi gick upp med vårt ex.arbete för opponering. jag och frida förberedde oss så bra vi kunde men självklart var vi hyfsat nervösa ändå. vi har även haft en handledare som varit under all kritik. hon har inte brytt sig om vårt arbete och hon hade inte ens läst igenom vårt slutliga arbete. vilket är mycket märkligt. men som tur var så gick det bra ändå. vi fick självklart kritik och vi har saker som vi måste ändra på men det känns lugnt. vi fixar det :) vi opponerade på torsdagen och på fredagen kom den stora dagen som egentligen inte var så stor. men det var dags för examen. vi samlades vid skolan och sedan gick vi två och två i ett långt fackeltåg. det såg riktigt fint ut. och självklart måste jag ju nämna att vi hade poliseskort!!! två poliser gick längst fram och sedan var det en polis o bil som spärrade av vägen åt oss. snacka om att vi kände oss viktiga :P sedan var själv ceremonin i kyrkan där släkt och vänner hade samlats. där höll studenter och lärare tal och en barnkör sjöng. det hela var över på 1,5 timme ungefär. men nu är det ju så att ex.arbetet ska vara inne igen den 28:e jan så skolan har ju inte slutat så därför kändes denna ceremonin inte så viktig. det hade varit bättre om den varit den 29:e jan så att det verkligen hade varit ett avslut på utbildningen.

på lördagen var det då dax för min examensfest. den var riktigt lyckad. jag hade jättekul och trevligt. det enda jag saknade var emmie och noel. vi åt en massa, snackades skit, sjöng singstar så våra halsar förstördes och självklart öppnades det en massa presenter, eller ja, JAG öppnade presenter hihi. jag fick många fina och bra presenter :) idag hade jag på mig mitt nya efva attling halsband som jag fick från min släkt i skåneland. och nu har jag på mig örhängen som hör till :) nööööjd :) jag fick även ett jääättefint guldhalsband av erica,mamma och pappa. vet inte om jag någonsin kommer våga ha det på mig. kommer nog vara inlåst i vapenskåpet konstant oxå tar jag fram och tittar på det lite då och då :P jag fick fler smycken och sedan även fler presentkort på resia. så snart kan jag iaf åka höhö.

och nu till det sista. jag har nu på riktigt börjat jobba (eller arbeta som man egentligen ska säga tydligen). jag har ju jobbat några dagar förut men det har mest varit strödagar så nu har jag kommit igång på riktigt känns det som. jag har varit lite smånervös hela veckan tycker jag. förmodligen mest för att nu gäller det. men jag tycker själv att det har gått bra. jag har bra arbetskamrater som hjälper mig och jag får fråga så mycket jag vill. jag trivs väldigt bra med dom. ungarna är toppen dom oxå. visst, dom är inte undebara jämt :P men iaf för det mest haha. och det är verkligen otroligt hur fort dom tyr sig till en. jag tycker absolut att det verkar lättare för de riktigt små barnen än för skolbarnen att våga sig fram till en. dom har kallat mig för fröken sedan dag ett och ingen verkar ha några som helst problem med att fråga mig om saker eller leka med mig. det känns riktigt bra :) jag trivs. nu jobbar jag ju 100% och jag märker ju att jag inte är van alls vid det. vilken lyx man har haft med att gå i skolan 2-3 dagar i veckan. nu är det 5 dagar i veckan 8 timmar varje dag (nästan iaf)  näe, nu ska jag sluta skriva för jag tror inte att ni pallar läsa mer och mina ögon pallar inte vara öppna mer snart.

god natt och ciao!!

Kommentarer
Postat av: Marlen

Jag hade kunnat läsa hur mycket som helst Elin!

Vad roligt att få ta del av din examensfest och ditt nya "arbete". Man får visst säga jobb, det gör jag och det går jättebra!

Kul att du gillade Attling-smyckena! Men allra mest kul är det att du verkar ha det bra på ditt JOBB! Det är viktigt!

Jag läser gärna mer om ditt liv som knegare och tyckte det var mkt skönt att höra att du tycker det är lite "jobbigt" att "jobba". Man är som en lase då dagen är till ända! Men det är livet!

Ha det bäst och grattis än en gång!

Kram Skånskan

2009-01-21 @ 21:42:25
Postat av: Antonia

GRATTIS :D

2009-01-21 @ 23:46:16
URL: http://stainless.webblogg.se/
Postat av: Emmie

seriöst... jag har missat dina senaste inlägg. Hur fan gick de till... jaja... nu känns de bra igen, nu e ja med på riktigt och det är bara te å fläska på me inläggen Elin, fläska på!

2009-01-23 @ 22:50:26
URL: http://frokenemmie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0