spelhelg minst sagt

i lördags ringde emmie mig på förmiddagen. hon var sugen på en speldag så hon ville köpa ett spel som vi alla kunde spela (jag,emmie och noel). jag var lite tveksam men sa sen ok. så vi möttes inne i staden och köpte ett spel. en speldag var det ja. EN  speldag!!! vi har varit fast sen i lördags haha. idag åkte dom dock hem igen. tror vi alla tre var rätt mosiga i huvet. noel var dock väääldigt besiken över att vi inte skulle spela mer. han hade ju knappt spelat någonting :)

vi spelade Lego Batman. låter kanske som ett riktigt b-spel men det är ett spel helt i vår smak. inte för svårt men inte för lätt, klurigt, barnvänligt och man kan dö hur många som helst utan att behöva börja om någon gång. det är perfekt!!

så det är på grund av detta underbara spel som jag inte har uppdaterat någonting i helgen. har helt enkelt inte haft tid. de enda gångerna vi pausat har varit för mat och sömn :) jag har märkt hur tålamodsprövande det är att spela med noel. han är otroligt duktig för att vara 5,5 år. jag är riktigt imponerad. men det är ju inte som att spela med en vuxen. där man inte behöver instruera konstant och som inte vill skjuta eller slå på en hela tiden :P men det gick bra, trots några psykbryt lite då och då höhö.



 
Kommentarer
Postat av: Emmie

Vikken härlig helg, de får vi göra om... haha

2009-07-21 @ 09:57:02
URL: http://frokenemmie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0