barnmorskebesök nummer 9

ja, ännu en gång har jag varit hos barnmorskan. jag har ju verkligen gått och väntat som en galning på detta besöket eftersom jag vill veta hur bebisen ligger. de senaste dagarna har jag varit lite mer säker på att det varit med rumpan neråt eftersom sparkarna varit nere till vänster och sedan mer ett tryck mot revbenen uppe till höger. och det verkar som att jag har haft rätt. barnmorskan tyckte att det kändes som att det var ett typiskt säte så jag fick tid till ännu ett ultraljud på tisdag nästa vecka. det är ju aldrig säkert att barnmorskan känner rätt. rumpa kan ju tas för huvud :P men vi får se. har läst på mer om vändningsförsök och det lutar mot att jag inte vill. men eftersom jag är så mesig och har svårt att säga ifrån så är jag rädd att de kommer att övertala mig till att försöka vända ändå. men jag vill inte. men vi får se på ultraljudet om barnmorskan har rätt eller inte.

de övriga proverna såg bara fint ut som vanligt och hjärtljudet var på 148. ska man gå på det så är det en tös i min mage tydligen. spelar ju absolut ingen roll men det skulle komma som en liten chock om det kommer ut en flicka haha. jag hade gått upp ännu 1 kg så nu är det 13 kilo totalt. men nu är det inte så lång tid kvar så många fler kilo blir det ju inte. det känns bra faktiskt.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0