en ny måndag

ställde precis ifrån mig min älskade mopp och dagens hemmafrusysslor är avklarade. nu kan jag återgå till att var lyxhustru!

jag ringde till försäkringskassan förut idag. tänkte att det nu gått ett tag sen jag skickade in papperna så jag ville veta om de tagit något beslut angående min mammapeng. men icke. jag trodde ju att man fick veta hur mycket man kunde få innan man började ta ut föräldradagarna men icke. får reda på beslutet när jag begär mammapeng vilket ju inte är än. men tanten sa att jag skulle begära när det började närma sig så skulle jag få veta hur mycket det blir. det är 7 veckor kvar så jag tycker minsann att det börjar närma sig. tydligen inte tillräckligt nära iaf. jaja, fredrik kommer bli aningens irriterad på dom. han var aningens irriterad när det gällde a-kassan och deras segande och nu blir det likadant med försäkringskassan. vi kan väl säga att han inte har så mycket till övers för någon av dom :P

nu ska jag snart ta min promenad men jag håller på att få värmeslag just nu så jag får allt vänta för annars kommer jag svettas bort. måste även vila magen eftersom den säger ifrån när jag håller på för mycket. har redan haft en hel del sammandragningar under min städande och det är inge bekvämt att ha under promenaden.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0