fläskfilé någon?

jag sitter här och försöker hitta ett mumsigt recept på fläskfilé som jag tänkte laga imorrn men jag hittar inte riktigt något. eller jo, det gör jag väl men fredrik ska ju oxå äta så då blir det genast krångligare. ibland kan han var ack så kräsen. så om det är någon som har ett mumsigt recept på fläskfilé i ugn så släng hit det för tusan.

idag har jag varit hos veterinären med leo. jag började misstänka förra veckan att han hade öronskabb men jag var inte helt säker eftersom jag inte riktigt vet hur det ser ut. men jag bokade tid ändå hos veterinären. och visst var det skabb alltid. dock så var det väldigt nytt så det var inte så farligt men nu är det borta och leo är en gladare katt.
jag tog honom till en veterinär som vi inte varit hos förut men som fredriks föräldrar rekommenderade eftersom han både är bra och billig. vanligtvis går vi ju till djursjukhuset men jag anade att de skulle sno alla mina pengar på grund av lite skabb. nu gick det på 320 kr vilket jag tycker är hur biligt som helst. han blev ju nersövde vilket bara det brukar vara hutlöst dyrt och vi fick även med oss medicin hem som vi skulle ge. dit kommer vi gå igen, helt klart!

annars har dagen varit väldigt lugn. har precis börjat läsa Åsa Larssons böcker (efter lite tjat från emmie) så jag har spenderat en stor del av dagen med näsan i den boken. och jag ska nu återgå till den innan jag kryper ner i sängen
Kommentarer
Postat av: Emmie

som om läsning skulle vara något jobbigt och påtvingat... fnys

2009-11-27 @ 07:27:25


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0