barnmorskebesök nr 6

ja, då har jag varit hos barnmorskan för 6:e gången på förvård som det så fint heter. nu slipper jag ta fler blodprov så nu är jag mycket lugnare inför besöken :) dock så har min barnmorska antingen kasst minne eller en massa patienter för jag får samma frågor varje gång jag är där: har du varit på ikea/ullared?, har ni köpt en massa saker?, när ska du sluta jobba?, ja ni fattar. och jag fattar ju att det är inte lätt att hålla reda på allt och alla men det börjar bli lite tröttsamt att svara på samma frågor varje gång :P

men hon gjorde såklart även det viktigaste. mätte magen och den hade växt så fint så. sf-mått 29 cm. vilket var det som jag hade gissat på. sedan fick jag lyssna på hjärtat som pickade på bra, 136 slag :) hon sa att jag hade antydan till den där linjen som man brukar få över magen. det har jag inte lagt märke till alls men hon sa iaf att den gick förgi naveln och då säger skrönan att det blir en pojke. så enligt min linje så stämmer det ju :P

allting såg bra ut och mina kurvor är bra. jag har nu gått upp 9 kg totalt och det tyckte hon var perfa. har gått upp 2 kg den senaste månaden vilket hon tom tyckte var lite men absolut inget konstigt. aldrig fel att höra :)

nu är det dax för en promenad...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0