Barnmorskebesök nummer 7

ja, då har jag varit hos barnmorskan ännu en gång. blev en hel del prat om vaccination. jag sa som det var att jag inte kan bestämma mig och att jag bara velar fram och tillbaka. barnmorskan argumenterade såklart för att ta det, det är ju hennes jobb lixom. och jag tror att hon övertygade mig. för mig är ju såklart det viktigaste att bebisen inte kommer till skada och det som forskarkarna säger år att vaccinet inte går över till barnet överhuvudtaget för det kan det inte. äggvitenånting är för stora för att kunna passera moderkakan. så jag ska prata med fredrik ikväll så får vi se. men i så fall tar jag det imorrn. barnmorskan sa nämligen att jag kan komma in när som i så fall.

ja, i övrigt var allting bara bra. järnvärdet har gått upp så tabletterna funkar ju som de ska. kanske därför som jag har mindre huvudvärk nu? kan ju hoppas att det berodde på det iaf. sf-måttet ligger nu på 31, så det var + 2 centimeter och följer kurvan bra. hjärtat låg på 148 så det pickade på precis som det skulle. detta var även första gång som barnmorskan kände hur bebisen låg och det var huvud neråt och fötterna upp i vädret. så han skallar mig på blåsan och karatesparkar mig på revbenen. en våldsam en. jag vet inte om det är så att det är förberedelse för förlossning redan i och med att han ligger neråt för det glömde jag fråga. han kan säkert snurra några varv till innan det besämt hur han känner för att komma ut. är han som pappa sin så kan han knappast ligga still ända fram till förlossningen :P
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0