sportfåne, bullbak, ikea....

jag tackar gudarna för att erica inte bor hemma (snart gör hon det dock igen så lyckan är kortvarig) för på tvn i vardagsrummet går det fanimej sport dagarna i ända. de gånger jag tittar på sport så är det vm, em eller os. eller möjligtvis friidrottsgalorna. men annars finner jag det inte speciellt intressant. men min pappa är HYSTERISKT intresserad av sport och det är ett helvete ibland. plus att det ska sväras och gormas åt spelare, domare och kommentatorer. som om dom hör lixom. det är inte så att han väljer ut vissa matcher att se utan han ser på allt i stort sett, stort som smått. så jag tackar gudarna för att jag har tv på "mitt" rum som då är ericas förra rum och det var därför jag tackade gudarna för henne bortovaro just nu, för er som inte kopplade :P

idag har jag och mamma bakat kanelbullar såklart. för er som missat det så är det ju kanelbullensdag. dock så är min mamma lite av en höftare när det gäller matlagning och bakning. vilket gör det svårt att hjälpa till. hon har recept i huvet och tar lite som hon känner. jag är ju själv receptslav fortfarande, så för mig är det en omöjlighet att höfta. så det slutade med att jag smulade jäst och lade ut formarna på plåten, resten skötte mamma :P men jag bidrog med ett jäkla bra sällskap oxå ju :P och goda blev bullarna. tror jag ska smuggla med några på tåget hem!!

jag och sandra var ju på ikea i fredags och kan ni tänka er att jag fick inte ens med mig en liten smörkniv hem. inte något köpte jag. får ju lixom inte plats med något i väskan så jag fick gå med händerna i fickorna och se på när sandra shoppade loss. det var tungt. men jag får trösta mig med att jag och fredrik ska dit om någon månad för att shoppa färdigt till bebisrummet :) såg en massa jag ska köpa!!

ni har väl sett (och gått med i?) min alldeles egna facebook-grupp? om inte så heter den: Vi som saknar Elin när hon är i Skåne.  :) :) :)

men imorrn kommer jag iaf hem igen. nu har jag fått en rejäl dos med skåne och kan med lugn och ro i själen åka hem igen. saknar fredrik, katterna och emmie & co väldigt mycket. (emmie, blir nog ett besök hos er på ons om ni är hemma?)
Kommentarer
Postat av: Emmie

VI SAKNAR DIG OCKSÅ!! =)

Du e så välkommen på onsdag så... jag står för fikat denna gången.. s

2009-10-04 @ 17:45:13


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0