föräldragruppen

så, föräldragruppen igår då. det var bara vi och ett par till som kom och jag var lite skärrad i början. jag trodde ju att nu skulle det pratas och berättas om allting som tänkt på. men så var inte fallet. barnmorskan som höll i det var toppen. verkligen öppen och glad och hon hade låååååång erfarenhet då hon jobbat på förlossningsavdelning i nästan 30 år. hon drog en massa historier om vad som hänt, bara positivt (än så länge (:) det som vi gick igenom var sådant som jag läst om men det är en annan sak att få det berättat för sig ordentligt och utförligt. det får lite mer djup och sätter sig bättre. jag är säker på att vi kommer ha stor nytta av den här föräldragruppen faktiskt. barnmorskan drog en historia som jag bara måste skriva här hihi(helt sann): det ringde en kvinna till förlossningen och sa att nu var det dax för henne och mannen att komma in för det var dax. bebisen ville ut. så barnmorskan säger att det är bara att komma. barnmorskan sätter igång att förbereda rummet. efter ett tag ringer kvinnan igen. barnmorskan svara och hon hör då ett gapskratt i andra änden och sedan berättar kvinnan att gubben åkt utan henne. han glömde henne helt enkelt. han slängde in väskan i bilen och drog till bb. så mannen kommer fram till bb. ilskebromsar vid ingången och inser först då att frugan inte är med. rivstartar och åker hem och hämtar frugan. som tur var så bodde de bara 5 min från bb. men vad komiskt. skulle velat se mannen när han körde till bb. han måste ju varit otroligt fokuserad eftersom han inte ens tittade åt sidan på kvinnan, som ju inte var där hihihi....
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0