det gäller att jag är snabb!!

fredrik var precis hemma en sväng. han jobbar för tillfället här i bya så han tog en lunch hemma. alltid trevligt med lite besök när man bara sitter och muppar själver. dock så har denna dagen gått fort. igår var verkligen en helvetesdag. så fruktansvärt seg och låååångtråkig. trodde verkligen att jag skulle bli tokig ett tag. men som ni förstått så överlevde jag. det slutade med att jag tog fram en madrass och täcke och lade mig på terrassen och läste. det var faktiskt najs. fredrik tyckte jag var lagom konstig sen när han kom hem och såg haha. ska bli skönt att åka till skåne ett tag och umgås med folk och fä :) dock så har jag upptäckt att min resa blir allt annat än avkopplande. jag kommer få stressa järnet på två av bytena. det ena bytet har jag 2 minuter på mig att komma av tåget, hitta var bussen går ifrån och pallra mig dit. vi vet ju alla hur det är med busschaufförer och deras tidtabell. kan ju diffa åt bägge hållen lixom. sen stoppet efter det har jag 0 minuter och 0 sekunder på mig att byta till tåget jag ska med. tåget avgår exakt samtidigt som min buss kommer in. visst låter det spännande.... jag vet ju att det är meningen att de ska vänta på inkommande tåg/buss men jag lite minsann inte på att de gör det. blir kul om jag bli stående i den enormt stora hålan Tenhult lixom. pappa blir glad om han måste hämta mig där :P

häpp, nu har solen äääntligen behagat att visa sig så jag ska passa på att ta en promenad innan det börjar regna igen. för det kommer det sääääkert börja göra :P
Kommentarer
Postat av: erica

vadå pappa? enligt rykten hemifrån hamnar det på mig då det är lördag, så blir de så får du nog vänta ett tag xD

2009-09-24 @ 14:38:24


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0