bvc-besök

ja, vi var ju på bvc i onsdags oxå. lillen har växt minsann:

vikt: 7350 g (+500g)
längd: 65 cm (+2cm)

så det var inte så stor ökning som det varit de andra månaderna men jag antar att det måste stanna av lite någon gång. vet inte om det blir en aning ökning nu oxå då han bara får ersättning istället för ammas. det blir ju lixom lika stora måltider hela tiden då. vad vet jag.

vi pratade även om att börja ge gröt. hur spännande är inte det :) stora killen. så idag ska vi iväg och köpa gröt till honom så ska vi börja testa ikväll med några teskedar. hoppas verkligen att han tycker om det. om allt går som det ska och han tycker om gröten så ska han om 2 veckor kunnde äta 1 - 1,5 portion på kvällen lite innan läggdags. vilket tydligen skulle göra så att han sova hela natten lång. mmm, det tror jag på när jag ser det. nu det senaste har han vaknat 1 gång och det har varit vid 4 ungefär. det tycker jag är skitbra. men det kan ju ändras lika fort igen. men vi får hoppas att gröten gör underverk :)
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0