som en liten fisk

shit vilket väder det bjöds på igår. kändes ju verkligen som att våren hade kommit. dock så är det ju mulet just nu så vi får la se om det blir lika bra idag eller om det var slut på det fina. vi var ute och gick igårkväll (allihop) och då kände jag den underbara doften av grillat. så jag slängde mig sen på telefonen och frågade emmie om de ville vara med och grilla i helgen om vädret tillåter. så det är spikat så länge vädret vill. så nu kör vi lite soldans hela veckan.

igår var det äntligen dax för babysim igen. har ju gått 2 veckor sen sist eftersom påsk kom emellan där. jag fick planera förmiddagen in i minsta detalj när det gällde sova och äta så att han skulle ha ett humör som var på topp. :) förut när vi varit där så har han ju varit lite försiktig och mest bara titta sig omkring på alla de andra bebisarna. krupit ihop som en boll när vi skulle ligga på rygg och inte alls velat ligga på magen. han har ju aldrig varit ledsen utan mest bara velat spana och mysa. men igår kom han verkligen igång. när han låg på rygg sprattla han och jag behövde bara hålla upp hans huvud, resten av kroppen kunde han hålla upp själv. vi testade såklart mage oxå och då skrattade han och lyfta upp huvudet hur bra som helst. vi testade allt några gånger och det gick jättebra hela tiden. vattenkannan, där vi säger: "nu kommer det vatten" och sedan låter man vattnet rinna längs ryggen till att börja med och sen går man över huvuet så att de får vatten över ansiktet. då tränar de på att hålla andan när vattnet kommer. det gick oxå hur bra som helst. han gillade verkligen simningen igår och det var så roligt att se. nu har jag sagt till fredrik att han få ta ledigt en måndag dels för att han ska få se hur han är i vattnet men oxå för att jag vill fotografera det :) vår plutt är ju så duktig

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0