otrevligt och respektlöst



vi har haft vår "gamla" barnvagn ute på blocket för vi köpte nyligen en sulky. den gamla vagnen tar stoooor plats och är därför inte speciellt smidig. så sulkyn skulle vara perfekt att ha i bilen så vi använde den när vi var iväg. sen tänkte vi köpa en annan vagn som inte är så stor som vår gamla vagn men som har bättre framkomllighet än sulkyn som jag kunde ha på våra promenader. krångligt värre. men iaf. i helgen var det några här som ville kolla på vagnen. jag och fredrik står och väntar på att de ska komma för de skulle komma direkt. jag hade ställt fram vagnen på uppfarten. till slut så plingar  det på dörren och vi går och öppnar. alla 4 personerna står som hökar över vagnen och vi får ett hej från en av dom och sen frågar han hur gammal vagnen är. 3 år svarar vi. familjen är utländsk och de sätter igång att kackla som fan på deras språk och de säger inte ett knyst till mig eller fredrik. kacklar på och skrattar. lyfter och känner på vagnen och kacklar lite till. jag och fredrik fattar inget och jag väntar på att de ska ställa fler frågor. men vi får bara ett :nej och sedan vänder de och går. oooook. jag har inte en aning om varför de inte ville ha den men jag är glad att de inte köpte den. dels för att jag inte ville att liams första vagn där han legat som spädis ska hamna hos dom. otrevliga och respektlösa. och dels för att jag bestämt mig för att inte sälja vagnen. insåg under min promenad idag att den är jävligt bra och jag vill ha kvar den. :)

men jag fattar inte att dom kunde med att komma hem till andra människor och göra så. att de känner sig mer bekväma med sitt eget språk och snackar det med varandar förstår jag. men jag tycker man kan vara lite trevlig när man är hos andra. anstränga sig lite och kanske ställa lite frågor om grejen. men icke. de sket fullständigt i oss och det kändes så jäkla otrevligt.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0