1 årskontrollen

Just nu sitter vi och tittar på handbollstjejerna när de möter Frankrike. Tuff match när motståndarna är fyrtorn allihop. Liam fick lägga sig en halvtimme tidigare idag för han var helt slut. Somnade direkt och nu hoppas vi på att han sover hela natten. Han var vaken inatt i ca 1,5 timme. Inte ledsen utan mer rastlös som förra gången.

Idag var det bvc och 1 årskontroll. Farbror doktorn klämde, kände och kollade. Allt var som det skulle och sedan blev det två sprutor i låren. En ledsen liten kille hade jag i knäet men det gick över snabbt. Det var vägning och mätning som vanligt och jag och Fredrik hade gissat som vanligt. Men så här fel har vi aldrig haft förut haha:

Elin gissar: 79,5 cm och 12400 g
Fredrik gissar 79 cm och 12800 g

Liam är 80 cm lång och väger 11800 g. Så på två månader blev det en ökning med 4 cm och 600 g. Mycket längd och lite vikt men det var bra ändå. Allt var som det skulle!!

Eftersom vi hade en tid redan 9,20 på bvc så passade vi på att besöka öppna förskolan som är mellan 9 och 12. Vi har aldrig varit där förut så det var nytt. Lokalen är ju samma som babycaféet men det är större barn där. Får väl säga att det är trevligare på babycaféet för där är föräldrarna trevligare och alla pratar med alla. Här var det några som såg ut som de tryckt i sig citron innan de gick dit och de sa inte ett ord till mig. Men där var några jag snackade lite med och Liam hade roligt så vi stannade hela förmiddagen.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0