Nu har det klarnat

Jag blev erbjuden ett resursvikariat här i Götene och jag blev otroligt glad och lättad över att ha ett arbete att gå till efter mammledigheten. Jag sökte även jobb i Skara och de hörde av sig men jag var inte hemma när de ringde och de gånger jag ringde tillbaka fick jag aldrig svar. Så jag tackade ja till den andra tjänsten och var inställd på att jobba här i Götene. Men så fick jag ett sms förra vecka om att rektorer i Skara ville träffa mig och jag var på intervju i tisdags. Jag visste att de hade större tjänster och ville därför gå dit för att se vad de  hade att erbjuda. Dagen efter ringde en rektor och erbjöd mig jobb. 100% på en förskola utanför Skara. Som jag och Fredrik diskuterade fram och tillbaka. Vilket är bäst, var vill jag jobba osv. Efter många om och men så blev det Skara. Men jag vill inte jobba 100% så jag frågade rektorn om det var möjligt att jobba 80% istället och det var inga problem. Så så blev det.

Det var inget skoj att ringa till rektorn och säga att jag tyvärr måste ändra mig angående tjänsten i Götene. Hon blev hyfsat irriterad och sur på mig. Vilket jag förstår men jag måste ju se till hur vi har det här hemma. Hade det varit så att jag inte lyckats få jobb efter den 50%:iga tjänsten och då skulle ha a-kassa på en 25% lön så hade vi fått flytta hem till Fredriks föräldrar. Och dom är ju rara och söta men någon måtta får det vara :)

Nu är det avklarat och jag börjar jobba den 10:e januari. Nästa vecka ska jag dit och få en rundvandring och träffa mina kollegor. Nu är jag taggad och ser fram mot att jobba.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0