Dag 1 Om Elin

Jag växte upp i en liten by som heter Vinslöv. Vi bodde på klövervägen och där kryllade det av barn i min ålder. Alla lekte med alla och det lektes på ängen bredvid vårt hus eller ute på gatan. Det jag kommer ihåg starkast under min uppväxt är nog somrarna på klövervägen. Vi hade alla sommarlov och vi var ute hela dagarna till det började skymma. Nu när jag tänker tillbaka så var det verkligen ett idylliskt ställe att växa upp på. Enda stället som skulle vara bättre är nog i Bullerbyn :)

Jag höll på mycket med sport och spelade handboll och fotboll väldigt mycket. Jag fick till slut sluta med handbollen för det blev för mycket krockar hela tiden. Jag hade mina glansdagar i IFK Hässleholm och där trivdes jag bra. Jag slutade när jag var på topp och då flyttade jag till Lidköping och kärleken.

Jag gick samhäll/ekonomi på gymnasiet och gick ut med hyfsade betyg. Efter gymnasiet flyttade jag direkt upp hit och satsade på förhållandet med Fredrik. Hör uppe har jag varit teleförsäljare, praktiserat på Lindex, läst på komvux och sedan utbildat mig till lärare i tidiga åldrar, 0-10 år och direkt efter examen vikarierade jag på en förskola i 6 månader.

Jag och Fredrik har varit tillsammans i 8.5 år och den 6 Augusti gifte vi oss borgligt och firade med våra närmaste. För snart ett år sedan, den 18 december, fick vi en liten pojke som heter Liam Sven Alexander. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0