Elins dag

jag älskar att vara mamma. Liam är det finaste och underbaraste som har hänt mig. den kärlek som jag känner till honom är enorm och den växer för varje dag som går. att få se hans lilla underbara leende är det bästa som finns. men att vara mamma är oxå jobbigt och tufft. det är först denna veckan som han sovit mer än en halvtimme på dagen när jag varit själv med honom. nu har jag äntligen fått tid till annat. och idag har jag haft en elin-dag. eller ja, en halvdag för att vara mer exakt. jag körde hemifrån klockan 9,30 och bilen gick mot staden. började med en liten shoppingtur. gick och strosade lite innan affärerna öppnat. kollade i skyltfönster och tog det luuugnt. sen shoppade jag lite. har ju inte gått på stan och shoppat sen Liam kom. det var hur härligt som helst.

första inköpet blev denna tunikan på vero moda. den blir asfin till ett par leggings. fina blomdetaljer på krage och ärm :)

 

nästa stop blev gina där jag hade presentkort. hittade ett par blå/lila chinos som jag älskar. tänkte ta svarta först men varför var så tråkig lixom. sen ett blommigt linne som passar till. just nu är min garderob fylld med blått, lila och grönt och idag blev det mer. men det funkar bra på mig så varför ändra :) sen köpte jag lite smink på hm men det slipper ni se...

 

 

sen var det ett efterlängtat besök på salongen för att fixa mitt rufs. fixade topparna, luggen, utväxten och sedan slingade hon det så att det blev lite ljusar. syns inte så bra på bilden men ljusare blev det. är sjukt nöjd med resultatet.

 

 

 

efter besöket på salongen blev det staden igen och lindex. vår lille kille växer ju som attans och kan snart inte ha strl 56 längre. vi har redan en del i strl 62 men behövde några bodysar och byxor till. dock hittade jag inga tunna byxor som jag letade efter så jag fick nöja mig med bodysar. billiga och fina. 3 för 2 är perfekt!!

 

 

blev även en liten mössa som är för stor än men om en månad kanske... :)

 

jag var hemma igen vid två och då vaknade båda mina godingar efter att ha sovit gott. fredrik hade gett Liam ersättning medan jag var borta och jag kom hem lagom till att det var dax för mat igen. men då ställde jag upp med "bröööna" ;) det var riktigt skönt att få gå på stan och sen bli ompysslad på salongen. jag behövde verkligen det och jag ska göra som emmie rådde mig: ta en sådan dag minst en gång i månaden. jag behöver ett litet avbrott från att vara mamma och bara vara elin lite. sen är det kul att komma hem till min lille groda igen :)

 

ikväll blir det massa mys. är det schlager ikväll??? jag har inte alls hängt med och hade inte en aning om att det börjar redan!!! tror jag få ta och krypa fram från min stubbe nu....

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0