sängträning

igår kväll började vi med att få Liam att sova i sin säng. ända sedan vi kom hem från bb så har han på natten sovit hos mig. jag har tyckt att det är rätt mysigt men har ni testat att ligga på samma sida nästan en hel natt? oj vad ont man får!! på dagarna kan han ju sova själv men på nätterna har han inte alls velat det. men nu ska vi ta tag i det för jag tror att båda han och jag sover bättre då. så när han somnat efter sista matningen så lade jag honom i hans säng och satte igång fredriks iPhone som spelar plingplong-visor (måstes säga att den däringa phonen är en skänk från ovan). han fortsatte sova och sov fram till amning 3,5 timme senare. jag plockade upp honom och ammade och när han somnat igen, vilket han på natten gör på fem röda, så lade jag tillbaka honom i sängen och han sov som en stock fram till nästa amning imorse. oj så gott jag sovit haha. nu är det bara att fortsätta träna på detta. för jag vet att ikväll kan det bli ett helvete. bara för att det gick igår betyder det inte att det funkar idag. fredrik har fått flytta in i liams rum ett tag under denna träningsperiod så att han kan sova även om liam gastar som en stucken gris. han har ju även haft svårt att sova i sin säng på dagarna. då har han istället sovit i vagnliggdelen eller i soffan på ett täcke. så det ska vi oxå träna på hade jag tänkt.

det gäller att man har tålamod för de små liven kan vara rättså envisa om de sätter den sidan till :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0