25 februari

nu är jag hiskeligt trött på snön. jag vill att den ska försvinna idag! jag vill ta på mig vårkläder och söta ballerinaskor. bort med tjock jacka och vinterstövlar!!!! på fredag ska det bli plusgrader här. nu är det ju snart mars så nu kan snön  försvinna. jag har njutit till max av den och nu räcker det mer än väl. lillen ligger och sover i vagnen efter en långpromenad. kallt men skönt.

i tisdags var vi i skara i stort sett hela dagen. jag och emmie har ju bestämt att vi ska träna tillsammans och det blir lättast i skara eftersom jag har bil. emmies uuuuunderbara sambo eddo, har gått med

på att passa liam medan vi tränar. annars hade det ju inte gått så jag är jäkligt tacksam för det!! mycket roligare att kunna träna med emmie än gå dit helt själv. så iaf, vi testade hälsostudion i skara. väldigt litet och gamla maskiner :/ så det var sisådär. vi ska testa gymmet på badhuset oxå för att se var vi ska vara. det gick iaf bra att träna. jag var ju taggad till tusen och körde på hyfsat bra faktiskt. crosstrainer i 20 min, cykel i 10 min (mest för att vänta på löpbandet bredvid emmie skulle bli ledigt) och sen löpband i 20 min men sprang bara de sista minuterna. sen blev det liiiiiiite styrka men inte mycket. men det var ett bra pass tycker jag. ser fram mot nästa :) magen kändes helt ok. drog lite kände det som så jag får ta det försiktigt helt klart.

alla var med när det skulle kläs på efter ett välbehövligt bad

 

de sötaste kusinerna


igår hade jag bestämt med frida att vi skulle komma hem till henne men redan kvällen innan kände jag mig risig och hängig och det höll i sig så jag fick boka om till nästa vecka. orkade verkligen inte vara social. tog en lite promenad och tänkte att det skulle pigga upp mig men icke. men idag känns det ok igen så det är bara att köra på! har dammsugit huset idag. liam fick hänga på i bärselen och det gick bra. jag är ju fortfarande rädd att den ska gå upp så han flyger ut men än har det ju gått bra :P han somnade så gött där så. jag får ju hela tiden tänka på hur jag böjer mig för annars kommer min rygg gå av till slut. så rak i ryggen är det som gäller och böja med benen :)

i tisdags var vi ju även på bvc för läkarkontroll. allting var prima med vår underbaring så det var bara att fortsätta som vi gjorde :) han växer alldeles perfekt! snart väger 6 kg!! han har dubblat sin vikt sen han föddes. inte illa alls. han är 59 lång så han har växt 3 cm på 2 veckor. han har ju haft lite bekymmer med magen sen vi började ge honom välling (välling och ersättning är tydligen samma sak) så jag fick tipset av sköterskan att köpa bifidus på apoteket och byta ut mot. 100 spänn för 2,5 liter!!! vilka hutlösa priser. nu skulle vi ju bara byta ut ett av målen med det men 2,5 liter är ju inte mycket!!! jag har även fått tipset att ge honom messmör för att magen inte ska vara trög. det är ju ett billigare alternativ så det ska nog provas.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0