besök, bvc, verkligheten kommer farande...

uschiannamäj, bloggen prioriteras inte så mycket just nu. det är inte det att jag inte har tid med den utan snarare att min hjärna inte riktigt är så pigg och igång som den brukar vara. sen händer det ju inte jättemycket jär egentligen. är "bara" liam ju. han styr allt helt klart.

men i veckan så hade vi iaf besök av emmie. hon satt med liam under de timmar som hon var här och det är inte helt fel med den avlastningen faktiskt. samma dag så var vi på bvc för att väga och mäta och prata allmänt om hur vi mår. vi kan ju säga att han får tillräckligt med mat. han hade gått från 3140 g till 3620 g på en och en halv vecka. det var till och med  så att sköterskan tyckte det var lite mycket. så vi ska vara lite strängare och inte slänga fram mjölktutorna så fort han gastar. det ska helst gå minst 3 timmar emellan målen. och det har gått bra hittills. han hade växt på längden oxå. från 50 cm till 53 cm. vill ju inte påstå att han börjar bli stora killen utan snarare rundare haha.

igår var emma och robert här och spanade in vår kille. blev bara barnsnack som vanligt :P dom tyckte att jag såg trött ut men det kan jag inte förstå.. inte alls :P pigg som en mört!

nu har vi precis varit ute och gått i kylan. det är verkligen ett helt projekt att få med killen ut och sedan kan man inte vara ute för länge eftersom det är så kallt. lite mer att tänka på än förut helt klart.

imorgon börjar fredrik jobba igen. vi hade ju turen att han kunde vara hemma i 3 veckor i och med alla helger som varit. men nu återgår vi till verkligheten och jag och liam ska klara oss själva om dagarna. kommer nog bli ett litet pusslande i början för mig. men det ska nog gå bra.

vår lille groda

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha jag försökte prata om annat...iaf tänka på att prata om annat men i mitt huvud är det bara en enda stor bebis just nu...tror du det blir bättre sen?!?! =)

2010-01-10 @ 18:41:04
Postat av: Emma

Hej Elin!

Allt väl? Tack för senast förresten. Hur känns det att vara själv på dagarna nu då? Är det så att du vill ta en tur till Lovene med lilleman så är ni hjärtligt välkommna.kram

2010-01-14 @ 11:59:10
URL: http://lulockballon.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0