liten i en stor värld



det regnar som tusan här. men just idag tycker jag bara att det är skönt. jag hatar den där pressen jag känner att jag MÅSTE vara ute när det är varmt. tror det är rätt många som känner så men när man har en liten oxå som inte orkar med värmen allt för länge så är det minsann skönt med regndagar oxå. så länge det inte är hela sommaren såklart. bara lite då och då.

vi har inte gjort något speciellt eller roligt idag. liam har varit lite smågnällig på förmiddagen så det har varit extra press på morsan att vara rolig och hitta på saker. så jag slängde fram en visp till honom och den gjorde susen :P en blivande bagare kanske haha. vi var och handlade förut. då kom jag att tänka på när liam var riktigt liten så vågade jag inte ens åka och handla med honom själv. min stora skräck var ju en skrikande bebis inne på ica. det har ju aldrig hänt hittills iaf. kommer väl bli sen när han slänger sig på golvet i godisgången och tjuter som en stucken gris för att han inte får något godis. det sätter ju en förälders tålamod på prov kan jag tänka mig.


i förmiddags när vi tog in tvätten så när jag sprang in för att lämna tvätten så satt liam kvar i gräset och spanade. när jag kom ut igen så tvärstannade jag och bara tittade på honom när han satt där med ryggen mot mig. det slog mig hur liten och ömtålig han är i denna stora värld.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0