100% magläge!?!

vi börjar med det roliga tycker jag. vi var ju på BVC idag för vägning, mätning och vaccinering. jag och fredrik gissade ju som vanligt på vad han skulle väga.

Elin: 7900 g och 69 cm
Fredrik: 8100 g och 68 cm

vanligtvis brukar det vara jag som är närmast. har till och med prickat det en gång. men denna gången var jag lite ute och cyklade.

8220 g och 68,7 cm var det som gällde den här gång. han har ju växt en hel del sen sist helt klart. men det är nästan 2 månader sen vi var där sist så det är väl inte speciellt konstigt heller. så det var plus 800 gram och 3,7 cm. växer så det knakar och följer sin kurva ypperligt bra :) thats my boy!!!

sedan frågade jag bvc-sköterskan (som inte var den vi brukar ha för hon var sjukskrivet) vad hon tyckte om liams huvudform. jag har ju sett att det blivit plattare i bak. och hon höll med och eftersom han snart är 6 månader så var det tydligen väääääldigt stressigt med att få tillbaka den runda formen. så enligt henne ska han i stort sett bara ligga på rygg när han sover och det byta blöjor. annars ska han sitta, ligga på mage eller bäras omkring. OOOOOOOK!!! magläge gillar han ju inte men det var bara till att träna på det 100 miljoner gång om dagen tydligen. sen tyckte hon absolut att vi skulle köpa en bumbositter som han kunde sitta i. hon tryckte väldigt på det till och med. vi får väl ta det lite med en nypa salt för så platt är han inte men visst kommer vi absolut att jobba på magläge och sitta upp mycket. vi skulle tydligen kämpa med detta nu denna månaden för sen börjar skallbenet bli hårdare och det blir svårare att få det runt igen. vi får la se hur det går. vi ska kolla på bumbosittern iaf och se om det är något att ha. den har fått både ris och ros på nätet. han får testsitta den i affären så får vi se.


Bumbosittern.

ser ut som en potta gör den iaf.

vi får la se

 

 











Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0