det blev visst lite långt



sitter och tittar på biggest loser. snacka om att jag blir inspirerad. dom är ju så jäkla duktiga. nu får de ju experthjälp men det handlar ju om att lyckas hemma oxå. att lägga om en livsstil som de har levt med under otroligt lång tid. ett beroende som måste brytas helt. de måste lära sig tänka helt annorlunda och välja rätt, varenda dag!!! många av dom har ju åkt ut tidigt men ändå kämpat och lyckats. det är fan imponerande asså. det gör att jag vill träna mer och äta bättre. kan dom så kan jag oxå!!!!!

idag har liten varit lite smågnällig till och från. det händer ju inte speciellt ofta egentligen så jag ska inte klaga. jag har en otroligt snäll liten gosse som bara djävlas med mamma och pappa ibland :P när han gnällde som värst så visste jag inte riktigt vad jag skulle hitta på för liten var inte nöjd med något men då åkte vagnen fram så gick vi en promenad och han fick sitta och titta på allt. det funkade och till slut somnade han oxå. sen var han sitta glada jag igen när han vaknade.

sara tittade in här idag. jag hade ju lovat henne att hon skulle få gosa med Liam för hon har knappt hållt i en bebis påstår hon. så jag tänkte låna ut honom lite. men han sov sig igenom hela besöket så det blev inget med det haha. får bli nästa vecka när vi ska hem till sara och kolla in när hon har målat om hela lyan :)

vi har så sakteliga bytt ut liams välling med mat och gröt och idag så blev det bara välling på morgonen och kvällen. de andra målen var gröt och pasta. det gick riktigt bra faktiskt. jag tror dock att han lite saknar allt suttande som han annars får utav flaskan men det är ju en vanesak såklart.

så här käkar liten:

06.00 - välling
10.00 - gröt
14.00 - "riktig" mat
17.30-18.00 - gröt
19.00 - välling

sen somnar han oftast någon gång mellan 19.15 och 20,00. då finns det gott om tid för lite egentid och mys :) funderar på att lägga in något roligare än gröt på förmiddagen men vet inte riktigt vad. yoghurt funkar kanske men jag vet inte om det mättar speciellt bra. får se.

nu top model mini

längesen missebebisarna fick vara med

här ligger de och myser tillsammans




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0