West Coast Riot



igår lämnade vi Liam i lovene hos farmor och farfar och sedan styrde vi bilen mot gbg. vi var på festivalen west coast riot nämligen. först stannade vi dock på det viktigaste av stop när man är i gbg: såklart burger king :) king wings är ju såMUUUMSIGT!! sedan gick vi lite i affärer och letade efter presenter till Liam som ju fyllde 6 månader idag. vi hittade en superbra badleksak som sprutade vatten och sen även bilar som spelade musik och tutade. han har smaskat på dom idag och dom blev nog godkända.

sen drog vi iaf till festivalen. direkt när vi kom dit infann sig festivalsuget. det måste ha varit stanken av öl, risiga tält, ölburkar och annat kastat på marken, urinodören och rester av mat som låg spridd på marken lite överallt. :P jag kände väl att vi inte riktigt passade in bland punkare, rockers och oldies. men iaf, vi började med att se på flogging molly. jag hade inga förväntningar för jag har aldrig hört dom förut. visste bara att de var från irland. men jag älskade dom från första stund. skitbra låtar, bra sångare, bra mellansnack och det svängde som fan. riktigt impad helt klart. dock så märkte jag nu att de inte alls är så bra på cd som de är live. stor skillnad tyvärr.

 

efter molly var det dax för bad religion. det är inget band jag brukar lyssna på speciellt ofta men jag har hört dom naturligtvis. det är mer fredrik som är ett fan. men jag har aldrig sett dom förut iaf. och när dom kom ut på scenen kan jag ju säga att jag var i chock. inte riktigt vad jag tänkt mig. ut kommer ett gäng gubbar. riktiga gubbar. svart pikétröja och svarta jeans hade sångaren på sig. han rörde sig inte en centimeter på scenen (det var väl risk för benbrott då antar jag) men gestikulerade iaf med ena handen när han sjöng. sämsta scenframträdandet jag någonsin sett tror jag. att dom fått hålla på i 30 år..... såg mer ut som 130 år...

 

sen var det dax för risa against. ingen kan ju ha missat deras nya hit som spelas på radion för fullt. underbart fin låt och den framfördes riktigt bra igår. jag ringde emmie så att hon oxå skulle få höra den live :) uuuunderbart!!!

 

sen kom dropkick murphys. vi tittade inte jättemycket på dom för jag höll på att frysa ihjäl. skapligt kallt vid hamnen. blåste något! men jag fick höra min favvolåt iaf:

 

 

sen var vi helnöjda med vår festivalvistelse. eller nä, inte egentligen. jag hade velat lägga till en massa snapsande, hysteriskt hoppande mitt inne i smeten, skrikande av låttexter, fnissanfall och sedan avslutat med tältnatt :) man kan ju inte få allt. vi får hoppas på srf nästa år istället. det hade dock varit kul att gått dit idag oxå för rammstein är där idag. meeeen jag har ju sett dom redan så jag klarar mig ändå :P men dom har ju så jäkla grymma konserter. håhåhåhåhåh där kan ju bad religion (aka rollatorgubbarna) slänga sig i väggen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0