uschiannamaj x3

uschiannamaj nr 1

igår var vi på bvc. jag längtar vanligtvis till varje besök för det är så spännande att få veta hur Liam har växt och sen får vi även tillfälle att ställa frågor som vi gått och undrat över. men igår var det inget vanligt besök. det var dax för Liams första vaccination. jag var nervös naturligtvis. vill ju inte gära min lille pojke illa!!! eftersom han skulle ha två sprutor så kom en till sköterska för att hjälpa till. så ett stick i varje ben samtidigt. 1 2 3 PANG. Liam på riktigt hoppar i mitt knä. förmdligen en blandning av rädsla, chock och smärta. inte långt därefter kommer ett ledset skrik som jag aldrig hört förut. usch, det gjorde ont i mammas hjärta. men jag vyssjade allt jag kunde och sköterskan satte igång en liten spelmobil och efter en halvminut slutade han skrika och hade glömt vad som hänt. skönt att små bebisar glömmer så fort :)

uschannamaj nr 2

vi gick till bvc igår. vilket rysligt väder det var. när vi gick dit så var det helt ok. det duggade yttepyttelite men det var bara på med regnskyddet på vagnen och iväg. men på vägen hem!!! mer regn och det blåste. riktigt ruggigt höstväder tyckte jag.

uschannamaj nr 3

på vägen till bvc såg vi en död katt. det såg ut som att det blivit påkörd och sedan slungats in i snödriva och nnu kommit fram när det töat. usch det såg så hemskt ut. säkert någon som letat efter sin katt men inte hittat den. så har den legat begravd i snön hela vintern. det riktigt högg till i hjärtat när jag såg den stackars katten.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0