7 mars kommer med solsken

i fredags var vi på en återträff med den föräldragrupp som vi gick med. vi var ju bara två stycken men det kom även en till mamma som inte hade gått i någon grupp. hon ville väl snacka lite med andra mammor tror jag. det var häftigt att få se vad det hade blivit för en liten knodd som poppat ut. tyvärr så glömde jag helt bort att ta kort så ni får inge se men snacka om att Ville var pappa upp i dagen. vi pratade om lite allt möjligt. först ville barnmorskan veta hur förlossningen hade gått till och det var allt lite blandad kompott. vi hade ju ett kejsarsnitt som blev lite dramatiskt, den andra morsan hade en långdragen förlossning men som slutade väl och den tredje hade en förlossning som tog ca 10 min från det att hon kom till förlossningssalen till det att Tindra tittade ut. sen pratade vi om hur det gått nu efteråt. verkar som att vi har det skonsammast minsann. ville skriker konstant på kvällarna (det gjorde ju liam förut men lagt av med för denna gången iaf) och tindra är mjölkallergiker och skriver väldigt mycket hon med. men vi fick en del tips och råd faktiskt och delade väl med oss om det vi upplevt. de andra två har ju barn sen tidigare så de är ju gamla i gamet så att säga. men det var kul iaf!

nu har jag och liam varit ute på promenad. det var mycket folk ute. alla vill väl ut i den härliga vårsolen skulle jag tro. man vet ju aldrig när det vänder igen. igår var jag förresten ut och sprang igen. 5 km. kan ju infa om att de var inte riktigt lika smärtfritt som första gången. från första steget ömmade det i benen, hade ju fortfarande träningsvärk sen första gången. jag fick verkligen kämpa mig framåt men det är tur att jag är seg som kola. för runt tog jag mig. även om det inte går så fort som förut. tror bästa tiden jag har på den rundan för mig är 24 min. nu ligger det på 30 :P men jag ska dit igen :) ge mig bara vår och bättre underlag oxå så ska det gå!!

träning och inget godis policyn har gett resultat. har gått ner 1,5 kg denna veckan. nu har jag 1,5 kg kvar till inskrivningsvikten på mvc. sen ska jag iofs gå ner lite till för att vara helt nöjd. men det är skönt att det äntligen händer något på vågen för den har stått still i nästan 2 månader nu.
men nu ska det bort bort bort!!!




på begäran :) här kommer en bild från julafton. liam och gammelfarfar
(eller blir det gammelmorfar när det är fredriks morfar? vi har inte kommit på vad det blir)








Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0