barnafria



jahopp, då var helgen nästan slut och en ny vecka väntar. vi hoppas på massor med solsken så att vi kan vara ute mycket nu i veckan. tråkigt att vara inne hela långa dagen. veckan bjuder på babysim, babycafé och kaaanske ett besök i skara. tror veckan kommer att bli bra bra bra iaf.

igår var vi iaf barnfria. vi lämnade liam hos mia och johnny på eftermiddagen och sedan bar det av mot affären för lite inhandling av diverse förnödenheter så som godis godis och godis :) dock så stressade vi oss igenom affären för vi ville ta tillvara på varenda liten sekund vi hade.
vi slet av madrasserna och lade framför tvn, fram med täcke och kudde, dvdn var redo och godis och saft nära nära. oj oj oj så gött vi hade det. det var längesen vi kunde kolla på en hel film utan avbrott och vi kunde även höra vad de sa för vi kunde ha ljudet på normal nivå :)  vi tittade på två filmer igår. vi började med att titta på Precious. det är ju en film som blivit otroligt hyllad i usa och jag har hört massor om den och känt att jag måste se den. det är väl inte fredriks typ av film men han tittadde på den för min skull. jag tycker filmer är hysteriskt bra. det är verkligen en film som berör en. ena stunden var jag förbannad och ledsen och jäkligt frustrerad över världen och hur den fungerar. det är en ganska grym film och den väcker många känslor. men man kan ta sig igenom hemska saker och komma ut på andra sidan som en starkare och bättre människa.

sen tittade vi på Avatar. en film som ju är hiskeligt bra gjord. det känns inte alls som att allt i stort sett är datorgjort. miljön i filmen är ju helt fantastisk och jag ville flytta dit med en gång. och det är en bra film men har man sett pocahontas så vet man ju vad som väntar lixom:P

vi hade det riktigt lugnt och skönt och vi båda ficka sova en hel natt. det var längesen som jag vaknade och faktiskt var utvilad ordentligt. det behövdes. men det var allt roligt att hämta den lille idag oxå. det blir ju tomt och tyst här hemma utan honom. han hade haft det jättebra hos farmor och farfar. varit glad nästan hela tiden. skönt att han trivs så bra hos dom och att det inte är några problem.

när vi kom hem idag så började jag gå igenom alla våra foton. emma påminde mig nämligen i fredags om att jag MÅSTE fixa in foton i album nu. så nu har jag gått igenom och organiserat. började med fotona från vår turkietresa och där har jag plockat ut de som ska in i album. köpte även album innan vi hämtade liam så nu ska jag bara köpa fototejp och sedan kan jag fixa med det.

sitta i trädet och dingla med benen

 

pappsingen och liten

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0