En dag med massa bus

Det kan inte vara kul att köra plogbil. Den susade precis upp och ner på vår gata och klockan är över 21. Undrar om dom måste jobba hela natten. Bara till att vara tacksam för att dom kör omkring och gör så att alla samhällen slipper stå helt still.

Idag har vi haft fullt upp hela dagen. Först kom Emmie hit för hon ville inte vara hemma medan de fixade med deras fläktsystem. Dock så kom hon hit och sov så henne hade vi inte så stor glädje av. Men vid 11 kom Mathilda och Oskar och lekte med oss. Barn åt och vuxna åt och efter massa lek så var det dax att dra vidare till babycafé. Det var inte speciellt spännande att leta upp bilen i snön och det är ännu mindre roligt när man har ryggskott. Men det gick och jag fick bra hjälp av Matilda. På babycaféet var det bara vi men Oskar och Liam lekte på bra ändå. Alltid roligt med lite "nya" leksaker ju :) Liams favvosar nu för tiden är bilar. Han kör omkring dom framför sig när han kryper. Så söt så!!

Fredrik satte igång och skottade uppfarten när han kom hem. Det tog ju "bara" två timmar denna gången. Min make är duktig han. Han får nog upprepa samma procedur när han kommer hem imorrn dock. Ska tydligen snöa hela dagen imorrn oxå. Jaja, bra träning. Hade det inte varit för mitt ryggskott hade jag naturligtvis skottat......

Kommentarer
Postat av: jessika (kusinfabriken på aff)

Hej.

plogbilarna kör hela natten. Min pappa kör grusbil och är en av alla som fyller på salt till saltbilarna. Han körde från kl 18 igår till ca 7 imorse och ska ut igen inatt. Så ja.. dom stackarna kör o kör o kör. Dom har ett joursystem så dom kan bli inkallade fast dom har jobbat hela dagen. Är det en riktigt tuff vinter så blir dom inkallade även på sin lediga tid så dom kämpar verkligen!

2010-11-26 @ 18:03:47
URL: http://vrbebis.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0